maandag 18 december 2017

Voorlopig voor het laatst...

Vrijdag 15 december. Vandaag was het dan zover. Het voorlopig laatste ritje naar het dorp hier verderop om naar de fysiotherapeut te gaan. Na drie maanden intensief samenwerken (voor en na de operatie) namen we nog één keer de oefeningen door en zeiden elkaar daarna gedag. De prioriteit ligt nu bij het genezen van de ontsteking, gedoseerd bewegen en vooral bij het nemen van voldoende rust. Bij het naar huis rijden bedacht ik me wat ik zou gaan doen met al die vrije uren. Mijn ervaring is dat ze zich vanzelf weer invullen. In de tweede week van het nieuwe jaar meld ik me weer bij de praktijk. 


Ik sprak al een paar keer eerder over tradities. Sommigen zijn al heel oud, sommige dateren van latere leeftijd. Zo is er ook de traditie van het kijken naar het WK darts in Alexandra Palace in Engeland. Of zoals het meestal genoemd wordt: Ally Pally. Ja, ik hou van darts. Iedereen mag een guilty pleasure hebben toch? Dit is er een van mij. Samen met oudste zoon kijk ik er graag naar. Hij in zijn en ik in mijn huis. En dan appen we daar natuurlijk over.  De rest van het gezin gruwelt ervan trouwens. We bezochten al verschillende toernooien hier in Nederland maar hoog op mijn wensenlijstje staat een bezoekje aan Ally Pally. Vandaag begint het circus weer, ik verheug me er nu al weer op :-)


Ook is er dit weekend de kerstmarkt in de Oude Kerk hier in het dorp. Verschillende jaren stond ik daar zelf met een kraam maar helaas zijn de huurprijzen dusdanig hoog (100 euro) dat ik dat bijna niet terug kan verdienen met mijn relatief goedkope spulletjes. Dat is meer dubbeltjes en kwartjes werk zeg ik altijd. Het is een sfeervolle markt in een prachtig gebouw en ik hoop er morgen een kijkje te gaan nemen. Karrie de rollator mag dan mee :-)


Er zijn nu veel verschillende kerstmarkten overal en dus ook hier in de streek. Ik heb jaren gehad dat ik al in de zomer begon met het maken van spullen daarvoor. In de jaren dat ik lesgaf (quilten, breien, haken) maakte ik de voorbeelden in de zomer en vroege herfst. Dat vond ik altijd lastig, dat buiten het seizoen werken en ik ben blij dat dat dit jaar niet nodig is. Ook het in- en uitpakken voor een markt zal ik niet missen. En dan heb ik het nog niet eens over de kou als je buiten een kraam hebt. Brr. Nee, dit jaar gaat het allemaal heel relaxed en rustig. Noodgedwongen maar ik merk dat ik er in mijn hoofd ook ontzettend van opknap.


Ik ben vandaag rustig (!) verder gegaan met het versieren van het huis en ik begin er zowaar lol in te krijgen. Jaja! Ik probeerde ook een nieuw recept uit de Allerhande van AH en allebei vonden we het een succes. Stoofschotels zijn zo lekker in deze tijd van het jaar vinden jullie niet? Morgen belooft het een drukke dag te worden. Maar wel een gezellige. Ik kijk er naar uit. Vandaag liet ik jullie weer foto's zien van de advent kalender die ik ooit won op het blog van Petra van Breda. Dit keer de dagen 6 tm 10 december. Leuk zijn ze hè? Dagdag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten