maandag 18 december 2017

Gezelligheid kent geen tijd...

Zaterdag 16 december. Ik vertelde er al over in mijn vorig blogje. Vandaag zou een gezellige drukke dag worden. Allereerst vertrok de man in alle vroegte naar een klant. De klant woont op de Veluwe en hij moest er een stukje voor rijden. Hij beloofde plechtig om rond de lunch weer thuis te zijn. Zijn vroege vertrek was voor mij aanleiding om ook op te staan uit mijn warme bed. Wat is dat nieuwe dekbed toch licht en warm. Het is elke ochtend moeilijk afscheid nemen. 


Eerst maar een lekker ontbijt gemaakt, daarna het huis aan kant gemaakt, was aangezet, weer wat overhemden gestreken (!) en alvast alle spullen opgezocht die we vanmiddag nodig gaan hebben. Want visite is onderweg. De dametjes komen samen met hun papa naar hier om kerstballen te maken. Ik kocht ooit een boekje bij de witte boekenwinkel en vond dat laatst weer terug. Ze kunnen allebei al goed knippen en plakken. Ik legde het idee aan ze voor en aangezien ze dol op knutselen zijn, waren ze meteen enthousiast. Maar zoals altijd liep alles weer anders dan gepland.


De man kwam later terug dan vooraf bedacht, de zoon kwam eerder dan beloofd, het maakte niet uit. Ik hoefde niet alleen te lunchen ;-) Toen ik vertelde over de kerstmarkt wilden ze daar perse mee naartoe. Gezellig hoor. We legden een briefje neer voor de man en vertrokken richting kerk. Het was niet al te druk, we konden overal goed kijken. Allebei wonnen ze een prijs bij het envelop trekken. Kleinste meisje een zakje krentenbollen en grootste meisje een bon voor vijf oliebollen van de bakker.


Na de kerstmarkt gingen we snel naar de oliebollenkraam op het plein voor een warme oliebol want het was koud vonden we allemaal. Daar troffen we ook de man, die precies op tijd met ons mee kon kijken naar de Santa Run. 300 mensen renden of wandelden 3 kilometer door het dorp. Verkleed als kerstman. De opbrengst gaat voor de helft naar een kindertehuis in Roemenie en voor de andere helft naar Stichting Westlands Hoop. In totaal werd 12.000 euro bij elkaar gelopen en gesponsord. Wat een geweldig bedrag. Het werd georganiseerd door Rotary waar de man ook lid van is. Hij was precies op tijd terug om zijn 'matties' aan te moedigen. Als de dametjes hier zijn, leren wij steeds nieuwe woorden, haha.


Op de terugweg liepen we binnendoor, door het winkelcentrum naar huis. Langs de winkel van Intertoys. Daar hoorden we een heleboel zachte stemmetjes roepen. Komen jullie even hier, riepen ze. Ja echt :-) Daarna was het echt tijd om naar huis te gaan. Het was me zeker niet meegevallen al dat lopen maar ik ben blij dat ik toch gegaan ben. Ik vond vandaag weer een stukje van mezelf terug. Zoon ging nog tien kilometer hardlopen. De man ging in zijn kantoor nog wat werk afmaken en ik maakt de kerstballen met de dametjes. Gelukkig kon ik daarvoor blijven zitten. Na het eten vertrokken ze weer naar huis.


Anderhalf uur later kregen we een telefoontje: we zijn weer thuis hoor en gaan nu de ballen in de boom hangen. En daarna slapen want we zijn heel erg moe. Schattig toch? Ik was ook moe maar zat ondertussen al klaar in de gemakkelijke stoel om gezellig naar het darten te kijken. Guilty pleasure, ik vertelde er al over. Jullie zagen vandaag dag 11, 12, 13, 14 en 15 van de adventskalender. Dagdag!

1 opmerking: