woensdag 26 juli 2017

Losse eindjes....

Vandaag benoem ik tot de dag van de losse eindjes. Van die kleine dingetjes die gedaan moeten worden maar eigenlijk geen haast hebben. Van die kleine dingen waar je wel steeds aan moet denken dat ze nog gedaan moeten worden. Van die dingen die ik dan op briefjes schrijf en die ik dan steeds weer tegenkom op mijn werktafel. Die dingen dus. Ik noem er een paar...


Zoals een datum die verkeerd op het formulier voor het ziekenhuis staat. Alle afspraken op een dag was me toegezegd en dat klopt ook. Maar er stond een datum verkeerd en ik wil niet voor verrassingen komen te staan. Het is een hele reis naar het ziekenhuis en een dag waarop ik veel moet lopen en ik wil niet nog een keer moeten hoeven komen. Gelukkig kon het via de telefoon veranderd en dat was heel fijn. Nieuw formulier is onderweg. Hoera!


Telefoontje naar de huisarts. We waren allebei zo vol van het operatie- nieuws dat ze vergat een nieuw recept voor iets anders uit te schrijven. Via de assistente werd het opgelost. Morgen mag ik de nieuwe medicijnen afhalen bij de Apotheek hier in het dorp. Hoera!


De logeerkamer werd in orde gemaakt voor de meisjes die vanavond weer komen logeren. Ik heb dat altijd maar graag in orde. Dit keer was ik er een beetje laat mee. Maar nu kan ik het van het lijstje schrappen. Hoera!


Bij een ziekenhuis opname waarvan je niet weet hoe lang het gaat duren wil je toch een beetje leuk voor de dag komen. Iets waarvan je thuis denkt: het kan nog wel, moet er in het ziekenhuis toch een beetje netter uitzien. Stel je voor dat ik met drie knappe kerels op een zaaltje kom te liggen ;-) Daarom eerst maar eens geïnvesteerd in een mooie badjas. Zo'n heerlijk zachte waar je helemaal in weg kunt kruipen. Heerlijk. Hoera!


Verder ben ik wat aan het schuiven met afspraken. Iets waar ik normaal niet dol op ben. Sterker nog, ik heb er een hekel aan als een afspraak verzet wordt. Het is dat ik er een goede reden voor heb want anders had ik het ook dit keer niet gedaan. Alle niet tijdgebonden afspraken haal ik naar voor om straks wat meer 'lucht' te hebben na de operatie. Alle lieve mensen met begrip, dank jullie wel. Hoera voor jullie!


Verstelwerkjes zijn bijgewerkt. Er ligt geen strijkwerk meer en wat er nieuw bijkomt hou ik goed in de gaten. Misschien wat voorbarig allemaal, maar nu weet ik hoe ik er voorsta. Straks niet. Als de revalidatie tegenvalt dan hoef ik niet te stressen maar kan ik alles nemen zoals het is. Maar nu eerst nog even koffie en dan naar Amersfoort om de dametjes te halen. Oh, wat heb ik er weer zin in.

2 opmerkingen: