donderdag 20 juli 2017

Drie jaar...

15 juli. Nu ik in mijn vorig bericht gedeeld heb wat er aan de hand is voel ik me toch een beetje opgelucht. Er kwamen veel lieve reacties op wat ik schreef. Maar ook wel in de enigszins 'kritische' sfeer. Zo van: waarom heb je dat nou niet eerder gezegd, dan hadden we rekening met je kunnen houden en zo. Lief, maar het is aan mij om te bepalen waneer je iets wel of wanneer je iets niet wilt delen toch? Het is lastig daar een evenwicht in te vinden. Wat voor jou fijn voelt, hoeft voor een ander niet zo te zijn. Als je het rustig uitlegt is er veel begrip gelukkig 


Gisteren had ik een afspraak met iemand. Het duurde drie jaar voor het zover was. Steeds kwam er iets tussen of gebeurde er iets waardoor het niet door kon gaan. Maar gisteren was het dan toch zo ver. Ik verrekte van de pijn maar wilde niet de spelbreker zijn en besloot een rollator van iemand te lenen. Niet echt elegant maar wel effe nodig en fijn dat het mocht. Ik moest namelijk een stukje lopen vanaf de parkeerplaats, daarna naar beneden over ongelijk straatwerk. Tricky want ik ben nogal wankel. 


Het was wel een grappige vertoning denk ik. Ik kwam aanrijden in mijn best wel 'hippe' knalrode auto. Haalde daar een rollator uit en ging daar zelf achterlopen. Ik zag sommige mensen echt kijken :) Met zo'n ding vallen je ineens ook dingen op die je anders nooit zouden opvallen. Op en afritten bijvoorbeeld zijn soms best krap bij de trottoirs. Of ongelijk straatwerk in de binnensteden. Fietsen die slordig geparkeerd staan en waar je normaal gesproken niet eens op let, maar waar je met zo'n rollator maar net omheen kan.


Wel heel lief is het dan dat sommige mensen je willen helpen. Echt jongens, de wereld is zo slecht nog niet :-) Lang verhaal kort: ik was blij dat ik dat ding bij me had. Met ook nog een hip mandje om mijn tas in te doen. Maar daarvoor had ik dan weer niet de geschikte tas, want deze kon je er zo uithalen. Och, ik lach er maar hartelijk om want zo is het leven nu even in the twilightzone waarin ik me bevind. Door het met humor te benaderen kom ik een heel eind.



De afspraak wat superfijn. We deden een heerlijke High Tea die we bij lange na niet opkregen. Gelukkig was er de doggybag en is het vandaag nog een beetje feest hier. Ik zal later de foto's delen en het adres doorgeven. Een echte aanrader kan ik jullie vertellen :-) We kletsten heel veel tussen het lekkers door. Gelukkig bleef het onweer uit. Bij het weggaan hebben we afgesproken dat het nu niet weer zo lang gaat duren om elkaar weer te zien.



Eerder liet ik hier de stapels tijdschriften zien, weten jullie nog? Dit is wat ik er mee doe. Ik maak er onder andere enveloppen van. Mooie papiertjes van Hema of ergens anders in combinatie met uitgeknipte plaatjes, mooi washi tape en leuke ander kleine versiersels. Ik verkoop ze in setjes van tien in mijn winkeltje. Binnenkort zal ik ze ook op mijn Marktplaats winkeltje zetten. Maar voorlopig ben in daar nog druk met de verzameling oude Ansichtkaarten. Dat zijn er meer dan ik aanvankelijk dacht ;-) Het winkeltje van Tineke als je het leuk vind om er eens te gaan kijken.


Hoe is het weer bij jullie? Hier was er zeker geen code oranje. Eén donderklap en wat lichtflitsen. Af en toe een buitje maar ook dat valt reuze mee. Ik lees overal dat het in de rest van het land anders is. Mijn oude vader belde net dat het daar behoorlijk tekeer gegaan was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten