vrijdag 5 mei 2017

Terug naar af...

2 mei. Na het schilderen van de bovenverdieping, na het regelen van de uitvaart en de begrafenis van schoonmoeder, na het leggen van de vloerbedekking in de slaapkamer, na het vieren van mijn verjaardag was er nu dan eindelijk tijd om een en ander weer terug te brengen in oude staat in ons huis. Ik begon met het schoonmaken van de grote kasten op de bovenverdieping. Daar was (ondanks dat het goed afgeschermd was) toch nog aardig wat stof in gekomen. Ik klom op de trap en er weer af en er weer op en er vervolgens weer af. Tot ik zover gezakt was (qua planken) dat ik zonder trapje kon. Niet het trapje hieronder natuurlijk maar een stevige keukentrap. 


Na de kast was het de beurt aan de ramen. En ook waren dat niet meer de ramen die je hieronder op de foto ziet. Dat raam staat nu buiten en af en toe haal ik wat ruitjes los uit het lood. Het glas gaat hergebruikt worden in een ander gedeelte van het huis. Ik heb nog geen spijt van het nieuwe raam. Het is zoveel plezieriger en warmer binnen. Wel zie ik dat de foto precies in dezelfde tijd van het jaar is genomen want als ik naar buiten kijk heb ik precies hetzelfde uitzicht op de bloeiende boom. Mijn kamer is recht onder de slaapkamer, vandaar. Nog even stofzuigen en daarna kon het grote bed weer terug in de grote slaapkamer.


Ik mis de kleine kamer met het dakraam toch wel een beetje. Het was zo gezellig om daar de regen te horen tikken. Het gaf een comfortabel en knus gevoel. Het logeerbed met de spijlen staat daar nu. Misschien dat ik er af en toe eens ga logeren. Hoe leuk is dat? Logeren in je eigen huis ;-)



1 opmerking:

  1. Heerlijk om zo in huis bezig te zijn. Hadden wij vorig jaar en ik geniet er nog steeds van hoe alles erbij staat.

    BeantwoordenVerwijderen