donderdag 27 april 2017

Anjers...

13 april. Achterstallig onderhoud in de tuin, het lijkt wel of dat een beetje de story of my life aan het worden is. Volgens mij schrijf ik daar elk jaar minstens één keer en misschien wel vaker over. Ik zal er daarom nu niet teveel over zeggen. Hoewel.... eigenlijk valt het dit jaar gezien de omstandigheden best mee. Het gras is al twee keer gemaaid met de nieuwe maaier en er staan zelfs al planten in de potten voor en naast het huis. We haalden ze bij een adres waar we toevallig langskwamen. Vanwege een wegomleiding passeerden we deze kwekerij. 


Je kon er een winkelwagentje pakken en zelf je plantjes bij elkaar zoeken. Rechtstreeks van de kweker. De eigenaresse vertelde dat ze ooit begonnen was met een stalletje langs de weg maar dat het wat uit de hand gelopen was. Dat vond ik wel grappig gezegd want het was een fikse verkoopruimte. Het was een kleurenpracht om van te smullen. Wat jammer dat de batterij van mijn camera leeg was en ik geen foto's kon maken. Misschien dat ik er nog eens naartoe kan gaan. Ik denk dat ik ongeveer nog wel weet waar het was.


We kochten voor in de pot voor het huis wat witte anjers. In het midden heb ik wat zaad gezaaid. Het lag al een poosje (lees paar jaar) in de keukenlade en in ben benieuwd wat er nog van zal komen. De sokkel begint wat weg te zakken en de pot komt steeds schever te staan. Als er tijd voor is gevonden zetten we hem wel weer recht. Vanuit mijn werkkamer kan ik er zo naar kijken. Wat een mooi uitzicht vinden jullie niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten