dinsdag 25 april 2017

Japanse kers...

Wat een feest was het weer om de oude Japanse kers weer te zien bloeien. Mooie grote trossen met roze bloemen. Het is elk jaar weer genieten. Nu, een week later zit de bloesem er nog steeds gedeeltelijk, maar komen er ook al veel blaadjes aan. Ik denk dat de verhouding ongeveer half om half is nu. Volgende week zullen de bloemen helemaal verdwenen zijn. Ondertussen ligt er onder de boom een mooi roze tapijtje. 


Voor veel dingen was er de afgelopen weken geen tijd. Onder anderen niet om naar het evenement Kom in de Kas te gaan. De Kassen in een bepaald gedeelte van het Westland zijn dan open en tuinders vertellen honderduit over hun groenten, bloemen of planten. Er is zoveel te leren en te genieten. 1 paprika is niet bijzonder, maar als je er ineens een paar duizend ziet (en ruikt) weet je niet wat je meemaakt. Hetzelfde met planten en bloemen. Het is zo bijzonder om er zoveel van bij elkaar te zien. De toewijding van de tuinder en de kennis van zaken blijven me steeds verrassen. Van alles zie je er. Kippen, kwarteltjes, hommels. Allemaal helpen ze mee om ons eten zo gezond mogelijk te maken. Echt een aanrader. Maar ik heb het echt volkomen gemist dit jaar. Ik heb er zelfs niet eens aan gedacht. Tot nu dus.


De tijd vliegt, ik heb het hier al zo vaak gezegd. Het jaar 2017? De maand maart? Vorige week? Gisteren? Vandaag? Het is fijn om het hier vast te leggen en met jullie te delen. Dank dat jullie met zoveel steeds weer komen lezen (en of reageren) Dank voor al jullie lieve en troostende woorden. Ze worden zeer gewaardeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten