vrijdag 6 januari 2017

Marie


Ineens was ze daar. Vorig jaar, zo rond deze tijd, kwam Marie, in de vorm van een boek, in mijn leven.  In grote stapels bij de boekwinkel hier in het dorp en ja, ik ging voor de bijl en kocht ook een exemplaar. Ik schreef er zelfs een review over hier op het blog.


Bij het teruglezen van alle blogs en het uitzoeken welke weg moesten en welke mochten blijven sneuvelde het verhaal over het boek: opgeruimd. Maar wel zette het me aan het denken. Hoeveel invloed heeft het boek gedurende het afgelopen jaar op mijn leven hier in het grote oude huis gehad? Dat was nog aardig wat. Vooral haar methode van opruimen door alles bij elkaar te verzamelen in een ruimte was een eye opener.


Dus ja, al met al heb ik er best wat aan gehad. Een tweede boek van haar hand (Spark Joy) ligt sinds gisteren in de winkel. Ik heb het nog niet in handen gehad maar volgens de eerste berichten is het wat praktischer dan het eerste; meer een doe-boek dus! Wie weet wordt dit weer zo'n bestseller als Opgeruimd! Ik wens jullie allemaal een fijn weekend. In het dorp hier vlakbij is de schaatsbaan geopend. Ik ga hier nu weg achter mijn bureau want enkel glas hier in de kamer en mijn handen zijn blauw van de kou.

2 opmerkingen:

  1. Tja ik heb het boek niet gelezen, maar wel veel over gehoord en ook het een en ander gezien op YouTube filmpjes.
    Heb zelfs de sokken geprobeerd op haar manier een plaatsje te geven.

    Jij ook een fijn weekend Tineke.
    Lieve groet,
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat boek lijkt me niks voor mij. Wij halen één keer per jaar alles uit de opbergzolder en bekijken wat weggaat en wat mag blijven. En lees ik nou dat je je sokken toe moet spreken? Haha, dat ga ik vandaag proberen. Afijn, je snapt, ik kan het nog zonder Marie af.
    Hier ern witte wereld.

    BeantwoordenVerwijderen